مجتمع صنعتی پیشگامان صنعت کاغذ ( PSK ) و شرکت گلپونه پارس ( GPI ) تولید کننده انواع کاغذهای بسته بندی و بهداشتی تیشو بوده که به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های سلولزی کشور ، در منطقه زرندیه ساوه فعالیت می نماید.

الف) شرکت پیشگامان صنعت کاغذ (PSK)
این شرکت با مشارکت بانک تجارت و با تخصیص 37 میلیون یورو تسهیلات از محل صندوق ذخیره ارزی و 700 میلیارد ریال سرمایه گذاری سهامداران و بانک تجارت و اشتغال مستقیم 200 نفر پس از پشت سر گذاشتن مشکلات عدیده ناشی از تحریم و ... فعالیت خود را آغاز نموده است . محصولات این کارخانه علاوه اینکه جایگزین واردات گردیده است ، هم اکنون به کشورهای چین ، عراق ، افغانستان و مالزی صادر می گردد.

ب) شرکت صنعتی گلپونه پارس (GPI)
این شرکت با مشارکت بانک ملی ایران و با تخصیص 19 میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی و سیصد میلیارد ریال در مجاورت شرکت پیشگامان صنعت کاغذ ، احداث گردیده و در حال حاضر با اشتغال مستقیم 100 نفر ، انواع کاغذهای بهداشتی ( دستمال کاغذی ، دستمال توالت ، دستمال آشپزخانه ، کریر و ... ) را تولید و محصولات آن علاوه بر تامین نیاز داخلی ، به کشورهای همسایه نیز صادر می شود . شایان ذکر است که کلیه ماشین آلات این پروژه از کشورهای اروپایی ( ایتالیا ، آلمان ، انگلیس و فرانسه ) در اوج تحریم اتحادیه اروپا خریداری و در زمینی به مساحت 25 هکتار احداث گردیده است .
pishgaman-logo

شرکت پیشگامان صنعت کاغذ
(سهامی خاص)

pishgaman_psk

شرکت صنعتی گلپونه پارس
(سهامی خاص)